شناسهٔ خبر: 25743 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد:

۲۶ دستگاه کامیون اطفاء حریق آماده بکار برای عبور از بحران تابستان/ پایان تعمیرات و بازسازی تجهیزات آتش نشانی بنادر هرمزگان

آتش نشانی معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از آماده بکاری ۲۶ دستگاه کامیون اطفاء حریق در سطح بنادر این استان برای عبور از شرایط بحرانی گرمای تابستان و مقابله با حوادث احتمالی آتش سوزی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، محمدرضا پوررجبی ضمن اعلام این خبر گفت: برای بازسازی و اجرای این پروژه تعمیراتی، ۵ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع داخلی سازمان بنادر هزینه شده است.

وی تعویض مخازن آب و فوم، بدنه و رنگ آمیزی آن، تعمیر موتور پمپ، نازل‌های آب پاش به همراه سیستم ترمز و روشنایی کامیون آتش نشانی را از جمله مهم ترین مراحل اجرایی این پروژه تعمیراتی عنوان کرد.

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در سطح بنادر این استان تاکنون بیش از ۲۶ دستگاه کامیون آتش نشانی برای فعالیت در شرایط بحرانی گرمای تابستان و آمادگی لازم جهت مقابله با حوادث احتمالی آتش سوزی، آماده بکار شده‌اند.

این مقام مسئول افزود: افزایش ظرفیت تجهیزات ایمنی بندر شهیدرجایی به عنوان مهم‌ترین بندر تجاری کشور در شرایط اضطراری و وقوع حادثه آتش سوزی و بازسازی کامل ناوگان ایمنی این بندر استراتژیک در دستور کار قرار دارد.

وی ضمن تشریح یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته در سال جاری گفت: برای بهبود عملکرد ایمن سیستم‌های الکتریکی ۸ دستگاه جرثقیل کانتینری ترمینال ۲ بندر شهید رجایی، سیستم‌های خنک کننده اتاق برق آن با اعتبار ۶ میلیارد ریال طراحی جدید و به طور کامل تعویض شد.

این مقام مسئول اضافه کرد: تعویض سیستم حرکتی، نرم افزاری با تغییر سیستم از DC به AC و تخلیه بارگیری ۲ دستگاه ترانستینر صفافی کانتینر در این بندر نیز توسط متخصصان داخلی با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال طی مدت ۷ ماه در حال انجام است.

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در پایان گفت: اجرای این پروژه برای نخستین بار و به منظور افزایش بهره‌وری تجهیزات استراتژیک بندری طراحی و در حال انجام است.

نظر شما